
Možda i Vaše dete pored hrpe igračaka radije bira kartonsku kutiju, plastičnu flašu, stari cd?
Ideja o igračkama koje se gomilaju, hrpi šarene plastike, baterijama koje se menjaju svakih par dana
da bi igračka sama pričala, pevala, hodala, jeste ideja o tome kako deca treba
da se igraju i razvijaju koju nam plasiraju veliki proizvođači i lanci velikih dečijih prodavnica.
Ideja koja je nama strana i daleka.
ArchiPLAY proizvode radije nazivamo „alatima“ nego igračkama.
Jer oni su upravo to – alat za rad i igru sa decom koji služi za razvoj motorike,
logičkog, prostornog i kreativnog mišljenja. Tako su i nastali – nismo sedeli i razmišljali:
„Čime bismo se mogli baviti?“, „Šta bismo profitabilno mogli napraviti?“
Ne. Radili smo svoj posao, prihvatali životne izazove i nove prilike za učenje i sopstveni razvoj.
Jedna od najznačajnijih prilika koje smo dobili i oberučke prihvatili jeste prilika za rad sa decom.
Iz tog dugogodišnjeg edukativnog rada nastao je archiPLAY.
Za nas – igračka je proces i najbolja je nedovršena – ona koju dete mora da domisli,
doradi, da u nju ugradi značenje i smisao.
To je ona igračka koja istinski angažuje dečiju misao, maštu, upornost, dovitljivost i
koju svako dete vidi i koristi na svoj način. Ovaj koncept je polazište za dizajn svih naših igračaka.
Prva i najjednostavnija u nizu naših nedovršenih igračaka je – mala kartonska kuća – archiBOX.
Nastala je, kao i svi ostali proizvodi, na osnovu iskustava sa naših arhitektonskih radionica za decu.
Shvatili smo da, ako želimo sa decom da diskutujemo o tome kako kuća treba da izgleda,da
funkcioniše za ove ili one potrebe, korisnike i sl. – najbolje rezultate možemo dobiti
ako im u ruke damo kuću koju će oni sami izmeniti po svojoj zamisli
– od obične tipske kućice do one samo njihove.
Onog trenutka kada sklope svoju malu belu kuću, počinje taj magični proces rađanja ideja
i sprovođenja istih u delo – kroz niz pokušaja, ispravki, problema, rešenja,
zadovoljstava i nauka kako bi moglo još bolje.
Svako dete pravi sopstveni napor i lični rezultat.
Potom, posmatramo i razgovaramo na nivou grupe šta je ko uradio, i što je najbitnije – zašto je baš tako uradio?
Tada se dešava još jedna dragocena stvar – deca primećuju na koliko različitih načina
možemo uraditi isti zadatak ili rešiti isti problem.
Uče da poštuju i vrednuju rad i pristup onog drugog, njegovo pravo da misli i radi drugačije od nas.
Naše iskustvo je da deca zaista vole da rade rukama i da im to, vrlo često,
nedostaje u odrastanju i obrazovnom procesu. Zato su, na radionicama, veoma ponosni na svoj rad
i naročito zadovoljni ako ga mogu poneti sa sobom ili izložiti.
Tako, na kraju, uvek napravimo malu izložbu, zajednički rezultat rada sve dece
– u ovom slučaju grad svih njihovih kućica.
archiBOX je još uvek naš „kec iz rukava“ za radionice, ali sada, ovu radionicu
mnogo češće rade vaspitači i roditelji u svojim vrtićkim grupama, učitelji u školama.
Zato, osim seta od 5 komada, malu kartonsku kućicu nudimo i u radioničkom pakovanju,
pogodnom za rad sa grupom dece.
Оставите одговор